twitter
rss



Travelog 1





Tarikh 19.3.2013 adalah satu tarikh yang memang yang kami nantikan

Untuk tiba ke tarikh tersebut banyak hal yang perlu diselesaikan. Pada mulanya kami seperti ye tak yer jer....maklumlah hal menjadi tetamu Allah bukanlah sesuatu yang dijangka.

Seperti yang dijanji Allah 19.3.2013 kami sekeluarga pun bertolak ke Changi Airport ke Abu Dhabi dan Jeddah.Setelah beberapa jam di dalam kapal terbang menimbulkan seronok untuk Muhammad....maklumlah tak dilahirkan dalam kapal terbang.







Tiba di Abu Dhabi....satu perasaan halus dan asing timbul....hanya Allah yang tahu...namun perhentian kami dan rombongan yg lain hanya seketika....usai solat isya` kami bergegas untuk masuk semula ke dalam pesawat dan meneruskan perjalanan yang hanya berbaki lebih kurang 2 jam ke jeddah.Sesampai di Jeddah kami semua menunaikan solat subuh di sebuah tempat yang agak asing.Disana kami melihat kemunculan suria pagi yang indah.Indahnya ciptaan Allah. Allah Maha Agung.





Seawal subuh kami bertolak untuk ke destinasi seterusnya.Madinah.Madinah al-Munawarah adalah kota kedua suci untuk umat islam.perjalanan agak memenatkan kerana mengambil masa lebih kurang 5 jam dari Jeddah.Tetapi dalam penat kami meneruskan perjalanan. Maklumlah kali pertama untuk saya, suami, Muhammad dan Akmal. Bagi mak n abah memang tidak asing.Perasaan yang berbeza agaknya sebab itu Allah kurniakan mak n abah untuk selalu ke tanah suci.Uniknya perasaan di tempat ini. Tak dapat nak digambar dengan perkataan dan gambaran. Tiba saja di sini saya masih teringat buah hati yang tiga eko tue…Mok, Boboi n Putih…tapi saya serahkan segala-galanya pada Allah..Biarlah Allah aturkan segala-galanya untuk saya .Tak mampu untuk mengingatkan perkara lain selain untuk selalu mengunjungi rumah Allah.











suasana di Changi Airport...


0 comments:

Post a Comment